Miksi tehdä pelastussuunnitelmat digitaalisesti?
Pelastuslaista tiivistäen
- Toiminnanharjoittajan sekä rakennuksen omistajan ja haltijan on osaltaan huolehdittava palo- ja pelastusturvallisuudesta
- Taloyhtiössä hallitus on viime kädessä vastuussa
Usein vielä tänäkin päivänä:
- Pelastussuunnitelman ajan tasalla pitämistä ei ole vastuutettu
- Vaikka se on vastuutettu, se ei ole vastuuhenkilön ydintehtävä ja joka kerta vaatii vähän opettelua ja on rasite
- Pelastussuunnitelmaa ei ole jalkautettu riittävän hyvin henkilöstölle
- voi olla, ettei ole ollenkaan jalkautettu vaan on ”johtajan kassakaapissa”
- voi olla, että kirjallinen opus on jaettu kyllä kahvihuoneen pöydälle tai jopa linkki intrassa olevaan suunnitelmaan, mutta viesti ei oikein mene lukemalla perille
- Pelastussuunnitelmassa mainittuja poikkeustilanteita ei ole käytännössä harjoiteltu
7 TÄRKEINTÄ SYYTÄ VALITA DIGITAALINEN PELASTUSSUUNNITELMA
- Viranomaismääräysten täyttäminen
- Helppo saatavuus
- Pelastussuunnitelman päivittäminen nopeasti
- Jakamisen varmuus kaikille asianomaisille
- Reaaliaikainen turvallisuushuomiotlistaus jatko toimenpiteitä varten
- Tarpeellisten koulutusten järjestäminen
- Taloudellista etua kun moni asia päästään ennalta ehkäisemään ennen vahinkoa
Digitaalinen pelastussuunnitelma on nykyaikainen ja vaivaton tapa säilyttää ja ylläpitää pelastussuunnitelmaa ajan tasalla ja lain mukaisena. RLTV auttaa nyt valitsemaan jokaiselle oikeanlaisen tavan siirtyä nykyaikaan pelastussuunitelmansa kanssa ja auttaa kouluttamaan henkilöstön.
Ole yhteydessä niin käydään sinun tilanteesi läpi:
Seppo Rissanen
040 526 4634
seppo.rissanen@rltv.fi